Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
ZGłOSZENIE INSTALACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ściekówzawierające:
1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2) adres zakładu na którego terenie prowadzona jest eksploatacja intalacji (nr działki, obręb);
3) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5) wielkość i rodzaj emisji;
6) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7) informację czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.
Załączniki:
* mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków;
* projekt budowy przydomowej oczyszczalni ścieków;
* wyniki analiz ścieków surowych pobranych przed osadnikiem i po osadniku:
- BZT 5,
- zawiesina ogólna.
Druk zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków do pobrania w załączniku.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Mielnie - pokój nr 1.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 10, tel. (094) 345 98 68.
Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości 5m3/d wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacj. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności lub zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Opłaty:
- za przyjęcie zgłoszenia - 120 zł
Opłatę wnosi się na konto
Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie Oddział w Będzinie nr - 14 8581 1014 2005 2000 0253 0007
Podstawa prawna:
- art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799);
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130, poz. 880);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044) - część I, pkt 13 załącznika do ustawy.
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Dominka Cyfka |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dominka Cyfka |
Data wprowadzenia: | 2009-08-18 12:39:11 |
Opublikował: | Dominka Cyfka |
Data publikacji: | 2009-08-18 13:21:16 |
Ostatnia zmiana: | 2021-06-02 08:41:54 |
Ilość wyświetleń: | 8683 |