Karta usług
Dotyczy :
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty :
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości, w związku z nabyciem spadku)
- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny, postanowienie Sądu.
Opłaty :
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 001
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Mielna w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2023r., poz. 344 ze zm.)
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Gospodarki Nieruchomościami,
pokój 203 i 204, tel. 94 345 98 36, 94 345 98 35.
Podstawa prawna :
Art.77 do art. 81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2023r. poz.344 ze zm.).
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty :
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości, w związku z nabyciem spadku)
- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny, postanowienie Sądu.
Opłaty :
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 001
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Mielna w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2023r., poz. 344 ze zm.)
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Gospodarki Nieruchomościami,
pokój 203 i 204, tel. 94 345 98 36, 94 345 98 35.
Podstawa prawna :
Art.77 do art. 81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2023r. poz.344 ze zm.).
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Joanna Kasprzyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Trojacki |
Data wprowadzenia: | 2008-01-10 13:02:09 |
Opublikował: | Krzysztof Trojacki |
Data publikacji: | 2008-01-10 13:04:13 |
Ostatnia zmiana: | 2024-04-29 14:20:14 |
Ilość wyświetleń: | 5560 |