Udzielanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm.).
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.).
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymywaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej;
- określenie przedmiotu i obszaru działalności;
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
2. Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: " Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".
3. Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.
Sposób załatwienia sprawy:
- wydanie zezwolenia na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Mielna w terminie 14 dni, licząc od daty jej otrzymania.
Miejsce załątwienia sprawy:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 314, tel. 094 345 98 38 - ochrona przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 314, tel. 094 345 98 38 - udzielanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Mielnie - Kancelaria Ogólna, pokój nr 1.
Opłaty:
Opłata skarbowa pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:
- zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych – 107 zł ,
- zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz ochrony przed bezdomnymi zwierzętami – 616 zł ,
Opłata skarbowa tytułem wydania decyzji uiszczana przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Mielnie - 14 8581 1014 2005 2000 0253 0007.
Uwagi:
Na wniosku należy podać numer telefonu oraz godziny, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą – przyspieszy to czas załatwienia sprawy.
W przypadku braku kompletu dokumentów lub braków formalnych wymaganych ustawą we wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków w ciągu 7 dni.