Udzielanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części. Podstawa prawna: - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm.). - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.). - ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymywaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.). Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać: - imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej; - określenie przedmiotu i obszaru działalności; - określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem; - informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem; - proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności; - określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia. 2. Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: " Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". 3. Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną. Sposób załatwienia sprawy: - wydanie zezwolenia na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat. Termin załatwienia sprawy: Do 30 dni. Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Mielna w terminie 14 dni, licząc od daty jej otrzymania. Miejsce załątwienia sprawy: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 314, tel. 094 345 98 38 - ochrona przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 314, tel. 094 345 98 38 - udzielanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski w Mielnie - Kancelaria Ogólna, pokój nr 1. Opłaty: Opłata skarbowa pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej: - zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych – 107 zł , - zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz ochrony przed bezdomnymi zwierzętami – 616 zł , Opłata skarbowa tytułem wydania decyzji uiszczana przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Mielnie - 14 8581 1014 2005 2000 0253 0007. Uwagi: Na wniosku należy podać numer telefonu oraz godziny, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą – przyspieszy to czas załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu dokumentów lub braków formalnych wymaganych ustawą we wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków w ciągu 7 dni.