Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć deklarację w sprawie podatku leśnego oraz niżej wymienione dokumenty
1. Akt notarialny lub
2. Oświadczenie o wieku drzewostanu lub plan urządzenia lasu
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 001
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia - wystawiana jest decyzja.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej UM w Mielnie w godzinach pracy urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Dochodów
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia - wystawiana jest decyzja.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej UM w Mielnie w godzinach pracy urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Dochodów
Gł. Specjalista ds. podatków i opłat, Inspektor ds. dochodów,
pokój nr 105, tel. 94 345 98 54, 94 345 98 48.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 888 ze zm.)
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 888 ze zm.)
Komunikat Prezesa GUS z dnia 20 października 2023 r.w sprawie średniej sprzedaży drewna, obliczonej wg średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2023 r. (MP z 2023 r. poz. 1130)
Uwagi:
A. Wysokość podatku jest określana przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku leśnego.
B. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
- Podstawa prawna - art. 67 a i b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r., poz. 2838 ze zm.)
- Wniosek o powyższe należy złożyć w Kancelarii Ogólnej UM w Mielnie, pokój nr 1.
C. Podatek leśny można umorzyć.
- Podstawa prawna - art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tekst jedn.: z 2023 r., poz. 2838 ze zm.)
- Wniosek o umorzenie składa się w Kancelarii Ogólnej pok. 001 UM w Mielnie po terminie płatności podatku
D. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od daty otrzymania upomnienia.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do właściwego urzędu w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
E. Terminy płatności podatku leśnego określa Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (tekst jedn.: Dz. U.z 2019 r., poz. 888 ze zm.)
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca
Raty podatku leśnego wpłaca się bez wezwania.
F. Wpłaty dokonuje się na nadany indywidualny numer rachunku bankowego.