Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Mielnie

Kolorowy pasek

Karta usług

 
Podatek leśny od osób prawnych


Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć deklarację w sprawie podatku leśnego oraz niżej wymienione dokumenty
1. Akt notarialny lub
2. Oświadczenie o wieku drzewostanu lub plan urządzenia lasu

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 001
 
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu podania w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia - wystawiana jest decyzja.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej  UM w Mielnie w godzinach pracy urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Dochodów
Inspektor ds. księgowości, Inspektor ds. dochodów,
pokój nr 105, tel. 94 345 98 54, 94 345 98 67.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002r. ( Dz.U. z 2017r., poz. 1821 ze zmianami )

Uwagi:
A. Wysokość podatku jest określana przez podatnika w deklaracji w sprawie podatku leśnego.

B. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty
- Podstawa prawna - art. 67 a i b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity  z 2017r., poz. 201 ze zmianami)
- Wniosek o powyższe należy złożyć w Kancelarii Ogólnej UM w  Mielnie, pokój nr1.
- Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną - podstawa prawna - Uchwała Nr XXVIII/336/16 Rady Gminy Mielno z dnia 18.11.2016 r. w sprawie ustalenia opłaty prolongacyjnej.

C. Podatek leśny można umorzyć.
- Podstawa prawna - art.67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity z 2017r., poz.201 ze zmianami)
- Wniosek o umorzenie składa się w Kancelarii Ogólnej pok. 001 UM w Mielnie po terminie płatności podatku

D. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od daty otrzymania upomnienia.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do właściwego urzędu  w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.

E. Terminy płatności podatku leśnego określa Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.z 2017r., poz. 1821 ze zmianami.)
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca
Raty podatku leśnego wpłaca się bez wezwania.

F. Wpłaty  dokonuje się na nadany indywidualny numer rachunku bankowego.

Metadane

Źródło informacji:Urszula Łopata
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Krzysztof Trojacki
Data wprowadzenia:2007-03-06 14:18:51
Opublikował:Krzysztof Trojacki
Data publikacji:2007-03-06 14:19:10
Ostatnia zmiana:2018-01-04 08:07:31
Ilość wyświetleń:3097

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij